Etik

Hos InFact gør vi vores bedste, for at oplevelsen med at deltage i en meningsmåling skal være så god som muligt. Vi har i den forbindelse opstillet nogle etiske retningslinjer for vores arbejde:

Vi forsøger at ringe belejligt. Vi kontakter folk, på tidspunkter hvor for de fleste er belejligt. Det vil sige, at vi ringer i hverdagen i tidsrummer kl. 9-21 og vi ringer normalt ikke i weekenderne.

Vi begrænser varigheden af vores opkald. Vores metode gør, at vi kan gennemføre opkaldene på væsentlig kortere tid end ved konventionelle interviews. Normalt tager vores opkald under 5 minutter.

Vi ringer kun én gang. Hvor nogle analyseinstitutter ringer gentagne gange til samme husstand, ringer vi kun én gang. Hvis opkaldet ikke bliver besvaret ringer vi ikke op igen.

Vi respekterer et nej tak. Hvis folk ikke ønsker henvendelse fra os registrerer vi pågældende telefonnummer på en spærreliste, hvorved der blokeres for fremtidige opkald.

Vi er synlige. Vi ringer aldrig fra skjult nummer, da du har krav på at vide hvem der ringer op.

Vi respekterer din anonymitet. Vores metode betyder, at vi registrerer dine svar uden at du er i kontakt med en person direkte. Besvarelserne registreres efterfølgende anonymiseret uden henvisning til dit telefonnummer.

Vi følger faglige og etiske standarder fra Norsk Markedsanalyseforening og den internationale brancheforening ESOMAR.